Wednesday, October 28, 2015

Mijn katten


Ik wou al jaren weer katten en heb ze eindelijk gekregen tijdens een erg moeilijke tijd dit schooljaar. Ze blijven me inspireren en je kan dieren gemakkelijk introduceren in verschillende muzische deeldomeinen. Zo kan je leerlingen een vormgedicht laten schrijven over hun eigen huis- of lievelingsdier. Ook kan je bij bewegingsexpressie aan de slag door te wandelen als verschillende dieren. Daarnaast kan je bij muziek de geluiden van verschillende dieren laten nabootsen met de stem, het lichaam en verschillende materialen. Ook kan je een bodypercussie in elkaar steken door verschillende dieren te verklanken. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Bij drama en beeld liggen de voorbeelden erg voor de hand, daarom zou ik liever eens een muziekles hier rond willen uitwerken. Ik ben zeker dat ik hier ooit nog de kans voor krijg want dieren is een erg logisch thema om ooit eens rond te werken in het klasgebeuren.

No comments:

Post a Comment