Sunday, December 27, 2015

Vuilnisbak, rugzak en schatkist

Evaluatie: Proces en product
Doelgroep: Vanaf het tweede leerjaar
Materiaal: Vuilnisbakbriefjes, rugzakbriefjes, schatkistbriefjes en een pen
Uitleg techniek:
Elke leerling krijgt een vuilnisbakbriefje, een rugzakbriefje en een schatkistbriefje. Hierop beantwoorden ze de vraag die op het papiertje staat. Daarna worden de papiertjes opgehaald door de leerkracht.
  • Rugzak: Dit heb ik bijgeleerd
  • Vuilnisbak: Dit wil ik liever vergeten
  • Schatkist: Dit wil ik nooit vergeten 

Verklaring keuze:
Ik heb deze techniek gekozen omdat hier gerichte vragen zijn waarbij zowel proces als product aan bod kunnen komen. Ook kan dit volledig anoniem gedaan worden waardoor kinderen een eerlijker antwoord gaan geven. Doordat je ook vraagt naar dingen die minder liepen, weet je ook waar je een volgende keer zeker rekening moet houden. Ik vind dit ook een heel belangrijk iets zodat je toch kan blijven leren en aanpassen naar de noden van de kinderen.

No comments:

Post a Comment