Wednesday, January 13, 2016

Muzodag 7: Dworp dag 2

Uitvoering spel
We kregen vandaag de tijd om ons spel en de muzodag volledig voor te bereiden. ’s Ochtends hebben we in onze spelgroep nog kort besproken hoe we het spel konden aanpassen naar het thema ‘magie’. Zo konden we eindelijk op zoek naar personages om het spelbord aan te passen. Deze personages waren dan: heksen, tovenaars, elfen en vampiers. Ook konden we de gevangenis aanpassen door een betoverd bos en werden onze kanskaarten versierd met zilveren sterren. Daarnaast konden we de muzische opdrachten ook in thema maken.
Na deze korte brainstorm gingen we elk aan de slag met onze opdracht. Vermits Joke en Liesbeth erg creatief zijn, gingen zij aan de slag met het in orde maken van het spelbord, terwijl ik beter met een computer overweg kan, dus maakte ik de opdrachtenkaarten. Ik wou dat de opdrachtenkaarten er net zo uitzagen als de hypotheekkaarten van monopoly. Deze heb ik dan ook zo goed mogelijk proberen namaken. Zo hadden ze bovenaan een gekleurde kader waar de naam van het magisch personage in stond. Deze namen stonden ook op het spelbord zodat het duidelijk was welke kaart bij welk vak op het spelbord hoort. Op de plaats van de huisprijzen heb ik de opdracht geschreven, onder welk domein de opdracht valt en met hoeveel ze deze opdracht moeten uitvoeren. Onderaan de kaart waar normaal de hypotheekwaarde staat heb ik dan de kaartprijs en de boete geschreven. We zijn er uiteindelijk voor gegaan dat er enkel een geldboete is en dat de kleine opdrachten enkel in het betoverde bos uitgevoerd zouden worden.

Na de middagpauze zaten we samen met het hele schoolteam om te bespreken wat er allemaal gezegd was op de Sint-Victor school en hoe ver de toneelgroep al stond. Ook hebben we op dat moment nog een korte taakverdeling gemaakt voor de dingen die we nodig hadden voor een vlot verloop tussen toneeltjes, spelen en pauzes door. Ik was na de taakverdeling aangesteld om de kaarten voor de groepsverdeling te maken. Deze heb ik gemaakt door 3 blauwe, rode en groene bladen te nemen en dan de verschillende tekens op een blad te tekenen. Eens dit afgerond was, kon ik verder werken aan de opdrachtenkaarten voor onze monopoly.
We hebben nog erg hard doorgewerkt want we hadden maar tijd tot half 8 die avond, maar doordat Joke in de toneelgroep zat, waren we maar met twee over en kregen we al het werk onmogelijk gedaan. We hebben heel hard doorgewerkt zodat het spelbord en opdrachtenkaarten zeker afgewerkt waren. Ook hebben we alles afgedrukt zodat we na de avondactiviteit alleen nog maar moesten lamineren en uitknippen. Dit wrong wel een beetje bij ons, omdat we graag alles afgerond hadden tegen de avondactiviteit.


Spelletjesavond
Om half 8 werden we in de bar verwacht voor onze avondactiviteit. Hier leerden we kennis maken met enkele gezelschapsspelen. Ik vond het idee erg leuk, maar doordat we wel nog wat werk hadden aan het spel, kon ik niet volledig ontspannen en genieten van de toffe spelletjes. Ik heb wel kennisgemaakt met enkele spelen dit ik nog niet kende en erg tof vond om te spelen, dus ik ga zeker nog eens op de site kijken.

Afwerking spel

Om half 10 was de avondactiviteit gedaan en gingen we weer volop aan de slag voor ons spel. De spelletjes hebben er wel voor gezorgd dat we even onze gedachten konden verzetten zodat we volle goede moed weer verder konden werken. Na 2 uur hard werk en wat hulp van anderen, was eindelijk alles klaar en konden we met een gerust hart gaan slapen. Volledig klaar voor de grote dag!

No comments:

Post a Comment