Sunday, January 10, 2016

Pentatonix

Ik ben al enkele jaren fan van de groep Pentatonix omdat een vriend van mij me onderstaand filmpje liet zien. Ik ben altijd al ingetogen geweest door a capella groepen omdat ze zo geweldige nummer kunnen brengen met enkel hun stem. Maar toen ik deze video zag, ben ik echt volledig van mijn stoel geblazen. Ik ben verwonderd hoe goed een stuk kan klinken door enkel je stem te gebruiken. Daardoor zou ik dit later in de klaspraktijk zeker eens willen proberen tijdens een sessie muziek. Verschillende klanken en geluiden maken met enkel de stem, het zal een uitdaging zijn maar ik denk dat het ook zeker de moeite waard zou zijn. Daarnaast inspireert deze video mij ook om aan de slag te gaan rond het thema science-fiction in zowel drama als in bewegingsexpressie. Zo zou je kunnen bewegen als wezens van andere planeten en het dramatiseren van een ontmoeting tussen een mens en een alien.


No comments:

Post a Comment